Als je trots bent op het werk dat je levert, wil je daar graag over vertellen. Maar hoe doe je dat zonder al te 'borstklopperig' te worden? Hoorne Vastgoed, vastgoedbedrijf van onder meer Vomar Voordeelmarkt en Ranzijn tuin & dier, koos voor een relatiemagazine. Met een nuchtere toon, passend bij het bedrijf. De titel van het nieuwe magazine werd 'Mensenwerk'. Want, zo zegt Hoorne-directeur Jan Heeremans: 'We doen - zoals dat heet - 'in stenen', maar alles draait om de mensen die tussen die stenen wonen, werken en leven.'
(tekst gaat verder onder afbeelding)
Na een jaar afwezigheid keert Goede Zaken terug in Haarlems Dagblad en de IJmuider Courant. De wekelijkse business-to-businesspagina wordt vanaf januari 2018 geproduceerd door De Coalitie. Goede Zaken biedt informatie over het bedrijfsleven in Haarlem, Velsen, Heemstede, Bloemendaal, Zandvoort en Haarlemmermeer. Tijdens de novembereditie van de talkshow NV Haarlem werd de terugkeer van de pagina voor het eerst aangekondigd.
(tekst gaat verder onder afbeelding)
Het is voor bedrijven en organisaties nogal eens een verplicht nummer: de eindejaarsbijeenkomst met het personeel. Bij BK ingenieurs vonden ze het tijd voor vernieuwing. De Coalitie werd gevraagd mee te denken over een ander format. Dat kwam er in de vorm van de talkshow Bij BK met aansluitend een korte quiz over het bedrijf. Uit acht BK-vestigingen in den lande kwamen zo'n 120 werknemers naar Utrecht waar het evenement plaatsvond. Namens De Coalitie interviewden Johan Tempelaar en Jaap Sluis het management van BK over de in 2017 behaalde resultaten en over de plannen voor 2018 en daarna. Op basis van gerichte vragen en compacte antwoorden werd in een relatief korte tijd veel belangrijke informatie gedeeld.
Govert van Bezooijen, directeur Entreeonderwijs en Wim Dijkshoorn, projectleider Voortijdig Zorgverlaten en Zorg, nemen dit schooljaar afscheid van het Nova College. Govert en Wim kozen voor een bijzondere invulling van hun afscheidsreceptie die zowel luchtig als leerzaam moest zijn. Jaap Bonkenburg van De Coalitie werd gevraagd de middag te presenteren.
Zorg en hulp geven aan een naaste met een chronische ziekte of beperking, oftewel mantelzorg, is vaak vanzelfsprekend voor mensen. Maar ook mantelzorgers hebben behoefte aan ondersteuning, van informatie of advies tot praktische ondersteuning. Tandem Mantelzorg is het expertisecentrum voor mantelzorgers in Zuid-Kennemerland. Eenmaal per jaar geven zij het Tandem Magazine uit.
Bijna tien jaar geleden stond De Coalitie aan de basis van de ondernemerstalkshow NV Haarlem. Een driemaandelijks evenement in De Philharmonie dat eind november 2017 voor de 38ste keer plaatsvond. Onder de ruim 250 bezoekers bevonden zich dit keer gasten uit Purmerend en Zaanstad. In beide gemeenten bestaat zowel bij het stadsbestuur als ondernemersverenigingen de behoefte aan een eigen NV. De Coalitie zorgt voor de redactionele invulling en presentatie.
Da Vinci College Lammenschans is een school in Leiden voor vmbo basis/kader en regulier mavo. De directie gelooft in de kracht van print. De Coalitie werd, mede omdat het reeds diverse onderwijsbladen produceert, gevraagd een opzet voor een nieuw magazine te maken. Het magazine is bestemd voor onder andere ouders, leerlingen, medewerkers, basisscholen en stagebedrijven. Het eerste nummer, dat geheel door de Coalitie werd geproduceerd, verscheen in oktober. De reacties van ouders en medewerkers waren ronduit positief. Het tweede nummer verschijnt in januari 2018. Dit keer geen acht maar twaalf pagina's dik. De oplage is met duizend exemplaren verhoogd. De extra exemplaren worden uitgereikt aan ouders, kinderen en andere belangstellenden tijdens de Open Dag begin februari volgend jaar.
'Print' heeft het de afgelopen pak hem beet tien jaar moeilijk gehad. De opkomst van digitale communicatiekanalen zorgde voor een aantrekkelijk en - ogenschijnlijk - goedkoper alternatief. De Coalitie is altijd blijven geloven in de kracht van print, náást (nieuwe) digitale uitingen. Ook bij meerdere merken en bedrijven die aanvankelijk afstand hadden genomen van print, zowel binnen als buiten onze klantenkring, zien we een hernieuwde waardering voor print als communicatiemedium.