Schoolbaan magazine gaat door

Schoolbaan magazine gaat door

Gepubliceerd op 08-06-2016, 13:21
De Ouderraad van het Bonaventura College locatie Schoolbaan was unaniem in haar mening: ook het komend schooljaar zal het Schoolbaan magazine drie keer verschijnen. Het blad informeert ouders, politiek en regionaal bedrijfsleven over deze school in Roelofarendsveen, die letterlijk en figuurlijk midden in de lokale gemeenschap staat.
Lees verder
Succesvolle introductie wandsysteem CircuInvest

Succesvolle introductie wandsysteem CircuInvest

Gepubliceerd op 03-06-2016, 09:38
De in Amsterdam gevestigde startup CircuInvest lanceert deze zomer een circulair wandsysteem op basis van met ritsen te schakelen units. De Coalitie verzorgde de mediabegeleiding van deze meteen al succesvol gebleken innovatie.  Door CircuInvest werden nog vóór de lancering van het systeem 150 units verkocht. De Coalitie deed tevens de redactie en tekstproductie van de website van CircuInvest en begeleidde de productie van een korte film over de ritswand.
Lees verder
Bazen en camera's

Bazen en camera's

Gepubliceerd op 22-05-2016, 09:30

Algemeen directeur Rob Heesen van winkelketen Blokker kreeg in april de volle laag. Hij zou het verlies van 390 banen bij zijn bedrijf gevoelloos hebben gecommuniceerd. Bij de NOS was te zien hoe Heesen een nietszeggend riedeltje over 'de transformatie van een ijzersterk merk' afdraaide. Hij werd terecht bekritiseerd. Maar wat was de rol van zijn communicatieadviseur(s) en collega's?

Lees verder
Beeldvorming en Bloemenmeisjes

Beeldvorming en Bloemenmeisjes

Gepubliceerd op 14-04-2016, 15:14
Hoe je het ook wendt of keert: beeldvorming blijft een ongrijpbaar fenomeen. Ik realiseerde mij dat onlangs weer eens toen de Haarlemse Bloemenmeisjes te gast waren in de ondernemerstalkshow NV Haarlem. In hun eigen stad worden ze “ terecht of niet “ soms gezien als een gedateerd fenomeen uit vervlogen tijden. Des te opmerkelijker is het om te horen dat diezelfde Haarlemse Bloemenmeisjes buíten hun stad vaak zeer gewaardeerd worden. Na zestig jaar zijn ze, in wat inmiddels met een glad woord citymarketing is gaan heten, blijkbaar onverminderd effectief.
Lees verder
Van Gaal in de fout

Van Gaal in de fout

Gepubliceerd op 03-02-2016, 15:32

Dat Louis van Gaal een volstrekt eigen manier van communiceren heeft weten we. Onlangs zorgde  een andere Van Gaal voor ophef. Zakenvrouw en tv-persoonlijkheid Annemarie van Gaal vertrok na zes maanden plotseling als toezichthouder bij de Autoriteit Financiële Markten (AFM). Waarom? Geen idee. Annemarie zweeg. Net als de AFM. En dus brak al snel de PR-pleuris uit.

Lees verder
'Vluchtelingen in doorzonwoning'

'Vluchtelingen in doorzonwoning'

Gepubliceerd op 19-01-2016, 14:42
Vastgoedadviseur Bert Rotteveel van Rotteveel M4 uit Alkmaar heeft uitgesproken ideeën over het huisvesten van arbeidsmigranten en vluchtelingen. Mede naar aanleiding van een door het Centraal Orgaan Asielzoekers (COA) uitgeschreven prijsvraag voor innovatieve huisvestingsoplossingen wilde hij die ideeën breed uitdragen. De Coalitie initieerde en begeleidde in korte tijd een perstraject met het Noordhollands Dagblad. Dat mondde uit in een groot verhaal in alle edities van de Holland Media Combinatie.
Lees verder
OKB helpt MKB

OKB helpt MKB

Gepubliceerd op 19-01-2016, 14:00
Stichting Ondernemersklankbord (OKB) vierde eind 2015 het 35-jarig bestaan. Ter gelegenheid van dit jubileum verscheen een brochure waarin de werkwijze en resultaten van OKB worden belicht. De Coalitie verzorgde een groot deel van de teksten waaronder interviews met onder anderen OKB-directeur Frank van Santen, diverse OKB-adviseurs en hoogleraar Alexander Rinnooy Kan. Circa 300 ervaren OKB-adviserus bieden - verdeeld over twintig regio's - landelijk ondersteuning aan ondernemers uit het midden- en kleinbedrijf. Zij doen dat belangeloos.
Lees verder
'Liever geen gezeik'

'Liever geen gezeik'

Gepubliceerd op 10-12-2015, 18:09

Het is best nog een klus, geïnterviewd worden. Er komt veel bij kijken. Vaak méér dan de te interviewen persoon in de gaten heeft. Daarom gaat het nogal eens mis, het ogenschijnlijk onschuldige 'praatje met de pers'. Niet goed voorbereid. Of zelfs ondoordacht. Geen idee van doelgroep of kernboodschap. Om maar te zwijgen van afspraken over autorisatie. En dan maar klagen dat de journalist er niets van begrepen heeft.

Lees verder
«  1  2  3  4  5  »