Persbericht Shimano Europe Group

Gepubliceerd op 28-09-2015, 21:06
De Coalitie deed voor Shimano Europe Group een mediatraject rond de aangekondigde verhuizing van het Europees hoofdkantoor. Dat is nu nog gevestigd in Nunspeet en vertrekt naar de High Tech Campus Eindhoven. Zowel in Nederland als in 20 andere Europese landen werd een persbericht verzonden.

De Coalitie zorgde voor de inhoudelijke afstemming en coördineerde in samenwerking met ANP Perssupport de verzending en vertaling. Het nieuws werd in Nederland breed opgepakt, onder meer in Brabant. Ook media in de VS en Duitsland en Spanje besteedden er aandacht aan.

De High Tech Campus in Eindhoven telt op dit moment 135 bedrijven en instituten met in totaal 10.000 onderzoekers, ontwikkelaars en ondernemers uit 85 landen. In juni 2011 werd Eindhoven door het Intelligent Community Forum in New York uitgeroepen tot 'slimste regio van de wereld'. Shimano is nauw betrokken bij het ontwerp en de realisatie van haar nieuwe kantoor en verwacht dat het aantal banen in het Europese hoofdkantoor geleidelijk aan zal groeien van 150 naar 200.