Wereldwijd aandacht media

Gepubliceerd op 09-12-2014, 10:19
Van de managementklassieker Business Model Generatie werd in november 2014 het één miljoenste exemplaar verkocht. De productie van het door Alexander Osterwalder en Yves Pigneur geschreven boek was in handen van CEO Patrick van der Pijl van Business Models Inc. uit Amsterdam. De Coalitie verzorgde voor hem een internationaal mediatraject rond de verkoop van het één miljoenste boek. Met daarbij een sterk accent op de VS, Europa en Azië waar vooral de business pers er veel aandacht aan besteedde. Zo maakten alleen al in China tientallen websites melding van het nieuws.
Wereldwijd aandacht media
De bestseller Business Model Generatie verescheen in dertig talen. Patrick van der Pijl gaf het boek in 2009 in eigen beheer uit en koos daarbij voor een vernieuwde werkwijze: crowd funding en co-creatie met 470 strategieprofessionals uit 45 landen. Mede dankzij een uitgekiende vormgeving scoorde de uitgave zeer goed. Business Models Inc. heeft een hoofdkantoor in Amsterdam en vestigingen in de UK, VS, Australië, Nieuw Zeeland, Turkije en Roemenië. Het bedrijf wilde het nieuws over het één miljoenste boek grensoverschrijdend communiceren en koos derhalve voor een door De Coalitie ontwikkelde internationale aanpak. Niet alleen in China, Japan en Korea, maar ook in de VS scoorde het persbericht uitstekend. Het werd op vele honderden websites gepubliceerd.